Pervitin
Tany
Dobrý den,momentálně jsem docela dost smutná z toho jak skončil můj vztah,ze kterého mám 5 děti. Musela jsem chránit sebe a hlavně děti. Že vztahu jsem odešla protože se nedalo vydržet bizarní chování partnera. Posledních půl roku byl dost divný až ke mě agresivní. Rychle jsem to utla. Po rozchodu se bývalý přiznal že bere pervitin údajně 1 měsíčně ale tomu já nevěřím protože klidně prospal i 14 dní. Trápí mě myšlenka proc jsem na to nepřišla dřív,proč to vlastně vůbec užívá a jak mohl sejít na cestu k drogám když má děti,úplně ztratil zájem o všechno ani na výlety s dětmi nic,když je doma tak jen leží kouká na televizi usíná každou chvilku. Nerozumím tomu jak takhle drogy dokážou zničit člověka,a co mě trápí myšlenka nejvíc,co mám říkat dětem proc snama táta není a nebo co jim vůbec mám říct když mu drogy seberou život. To že snami není a svedly ho drogy mě trápí byl to dlouholetý vztah,další věc která mě trápí že mu nedokážu pomoct přesvědčit ať jde na léčení,vidím že od doby co jsem ho vystehovala z bytu je to sním horší,ani se neohledne ze tu jsou ty děti že má predci pro koho žít,a že vyhrává ten kdo se toho zbaví skoncuje a abstinuje. Když jsem se mu snažila pomoct nejdřív jako partner a potom jako přítel skoro mě to zničilo,zanechala jsem toho s velkou bolesti na srdci. Už jsem nemohla snášet vulgární urážky a slovní napadání a podezirani že děti nejsou jeho a že jsem mu nevěrná,na facku došlo také. Musela jsem zachránit samu sebe hlavně pro děti který potřebuji aspoň jednoho rodiče který se o ně stará,proc je pervitin takhle zaludnej a proc ho prostě musí brát. Mě přesvědčoval abych zkusila a že uvidím o čem to je. Poslala jsem ho brutálně do.... a řekla že takový svinstvo nemám zapotřebí nikdy zkoušet,takhle bych se neponizila a dětem bych to neudělala. Nejsem stavěna na to zkusit nějakou drogu,přestala jsem i s cigarety alkohol vůbec nesnáším ty věci. A nejhorší je že nemůžu bývalého vystát protože je narkoman a jasně jsem mu řekla drogy přes to vlak nejede. Stanovila jsem pravidla rozhodnutí která byla těžká,a která jsem musela dodržet když už jsem se rozhodla nějak s celou situaci bojovat. Vím že by nás dříve či později zničil a to sem nemohla dovolit. Strach o něj mám ale nic bohužel nejde udělat aby se dal dohromady vždycky to bylo horší. Trápí mě že otec mých děti takhle skončil a pro nic. Myslíte že když bude nejhůř a skončí někde na dně že se sebere a dostane z toho? Byla bych ráda aspoň by mohl vídat děti takhle prostě nepustim k tělu jejich tátu a děti ven taky ne. Nevím jak moc by mohl třeba ublížit pod vlivem a nebo na dojezdu,z toho mám strach,měl i halucinace a viděl všude postavy. Jasně jsem mu nastavila že za dětmi nikdy pokud nebude normální a ne pod vlivem. Nějak sem musela stanovit vše a to i přes to že jde z něho už i strach,řeč je setrela a podle mluvy má.agresivni hlas. Nevím vůbec co dál přála bych mu přes to všechno aby se z toho dostal byl zase ten úžasný člověk a táta a neustále dokola jsem mu to opakovala. Že ho potřebujeme k životu jako podporu oporu kdo nás bude chránit dávat lásku a sílu. Že není nepotrebny a že jsem ochotna docházet na léčení s ním a pak docházet na návštěvy,neustále a důrazně opakuji každý den jaký byl úžasný a že pokud bude chtít tak mu pomůžu s léčbou,když se rozhodne přestat a se vším skoncovat jsem tady pro něj a pomůžu mu vše zařídit. Ale dokud bude brát tak ať se nikdy nikomu z nás neukazuje na oči. Je to tvrdý rozhodnutí ale ono to jinak ani nešlo. Láska je jedna věc a na tu 3 nemůžeme být. A další věc láska k dětem je větší pouto než láska k partnerovi a vím že když něco zlého z partnerovi strany,vždycky bych si vybrala děti. Nikdy bych na ně nedala dopustit. Vím že jsem udělala správně i když to bylo velice těžké,rozchod byl z rozumu a to je ta nejtěžší věc co člověk může udělat a pravdou je že opravdu lidé závislí neničí jen sebe ale i své okolí.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Tany,
děkuji Vám za důvěru, se kterou se na naši poradnu obracíte.
Z vašeho dotazu vnímám, jak těžké a emočně náročné období prožíváte. Rozhodla jste se ukončit vztah, který začal být nebezpečný pro vás i vaše děti. S partnerem máte za sebou dlouhou společnou historii a dokážu si představit, jak těžké bylo takové rozhodnutí udělat. Zároveň rozumím, jak bolestivé je být svědkem toho, jak se partner mění a ztrácí, a jak pro něj v tuhle chvíli nejste vy, vztah, ani děti, dostatečný důvod pro to, aby s užíváním drog přestal.
Není Vaše chyba, že jste si ničeho nevšimla. Lidé, kteří drogy užívají, bývají dobrými herci a umí předstírat, přehazovat zodpovědnost za to, co se děje na okolí. A jindy změny postupují tak pomalu, že je člověk prostě v tom toku času nepostřehne - přičítá je starostem v práci, osobní nespokojenosti nebo konfliktům, které se ve vztahu začnou v souvislosti s užíváním objevovat. Vy jste se partnerovi snažila pomoci, ale on pomoc nedokázal využít. Sám není na změnu nejspíš připravný nebo pro ni není ještě rozhodnutý. A tak jste udělala to nejdůležitější - rozhodla jste se ochránit děti a sebe. A je dobře, že jste to udělala, že jste stanovila jasné hranice a trváte na nich. Chcete, aby otec vídal děti za střízliva. Nechcete, aby s nimi byl člověk, který je pod vlivem pervitinu. Zajišťujete tak pro ně bezpečí.
Rozhodnutí a kroky které děláte, jsou správné, ale náročné. Možná prožíváte smutek, osamění, vyčerpání, zlobu i beznaděj. A zároveň doufáte, že se vám jednoho dne člověk, kterého jste znala, vrátí. Může to být velká nálož a pomáhá nebýt na něco takového sám. Pokud byste chtěla mluvit s někým osobně, můžete se obrátit například na:
SANANIM - Poradna pro rodinu
📞 +420 284 824 243
📧 poradna@sananim.cz
🌐 www.sananim.cz
Služby poradny jsou poskytovány diskrétně a zdarma. Stačí zavolat a objednat se. Co vy na to? Nebo byste to měla blíž do jiného města než je Praha? Napište, pokusím se zprostředkovat vám kontakty.
Držím Vám palce, přeju hodně sil a trpělivosti a ráda bych vás aspoň slovy podpořila v tom, že ačkoli to, co děláte, je těžké, je to tak správně - hlavní jste vy a vaše děti.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.