Sem alkoholik
mpapco20
Dobrý den.
Chci pomoct z alkoholem.pijem sice jenom pivo žádný tvrdý alkohol.a chci z tým přestat.pijem lenk ked mám volno.stale si koupím 6 piv negdy aj viacej.a potom ked je mi na druhý den špatně tak stále řeknu že už nebudem pít ale stejnak si potom koupím aby som to přebyl.ni ked dá snažím přestat a nekoupím to.tak potom stejnak pojďme a koupím si.no negdy vidrzim 3-4dni ale potom to zase namna pride a koupím si.zijem sám. No ale sanmi snaží z tým pomoct rodina. No a stále som doma a nikam nechodím maximálně sab pojdem prejst po sídlišti al potom jak dojdeme domov tak si zase koupím a dám u televize

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, mpapco20,
a děkuji vám za dotaz.
Z dotazu vnímám, že si uvědomujete, že vám pití přerostlo přes hlavu. Popisujete klasický bludný kruh závislosti, kdy si člověk po opití nebo za střízliva říká, že další pivo už si nekoupí, a večer znovu sedí u další láhve. Sám si pití užívá už jen krátce, častěji si ho vyčítá, cítí se zle, neschopně, propadá se hlouběji. Potíže se často pomalu a nenápadně zhoršují, přidávají se zdravotní probléby,, množství vypitého piva roste, člověk se izoluje od přátel, stagnuje v práci, často omezí i jakékoli koníčky, kontakt s lidmi a zůstává sám s láhví piva.
V tuhle chvíli jste udělal první krok k tomu, aby se mohlo něco změnit - pojmenoval jste si problém a přiznal si ho. To chtělo kus odvahy! A k tomu vám chci gratulovat a podpořit vás v tom, abyste pokračoval.
Teď už víte, že tohle je moc a že potřebujete pomoc. Rodina ani vy sám na to nestačíte. Z mé zkušenosti je dobré v takové chvíli vyhledat odbornou pomoc. Nemá cenu se v tom plácat sám. V tuhle chvíli se můžete obrátit na adiktologickou ambulanci nebo anonymní alkoholiky. Pokud mi napíšete, která větší města máte v dobrém dosahu, poslala bych vám kontakty na pomoc v blízkosti vašeho bydliště. Co vy na to? Dávalo by vám něco takového smysl? V poradně byste si mohl promluvit o svojí situaci podrobněji, říct víc o tom, co vám pomáhá, co ne, jaké zkušenosti s abstinováním nebo omezováním máte atd. Služby podobných poraden jsou poskytovány diskrétně, v řadě případů i zdarma. Co říkáte?
Budu ráda, když napíšete, jestli vás nějaká část mojí odpovědi oslovila.
S přáním hodně sil a odhodlání situaci změnit,
Gabriela Minařík.