Antidepresiva a kokain
Akce
Dobrý den,beru ad kvůli problémům se spánkem.
Konkrétně mirtazapin ,tritico ,pragiolu a zolpidem-vše mám pouze na noc. V létě mě čeká jedna akce a určitě se popije alkohol a bude trochu kokainu.
Chci se zeptat ,jestli to tělo zvládne a jestli náhodou není menší riziko si dát trochu pervitinu.
Ještě podotknu ,že mám po ránu bupropion,ale ten bych mohl popřípadě předem vysadit a poprosím ,kolik dnů před zmíněnou akcí mám bupropion nebo jiné léky raději vynechat.
Předem děkuji

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den,
omlouvám se předem za pozdější odpověď. Ohledně Vámi plánované akce si myslím,že jdete do zbytečného rizika při této kombinaci léků z více skupin a všech Vámi napsaných látek. Antidepresiva se sedativním účinkem Mirtazapin, Trittico, hypnotikum Zolpidem a antiepileptikum využívané k léčbě úzkostných poruch- Pragiola- to vše jsou látky mající tlumivý efekt na CNS. Bupropion je selektivní inhibitor zpětného vychytávání noradrenalinu a dopaminu.V kombinaci s alkoholem se tlumivý účinek násobí a může dojít až k zástavě dechu. Léky užíváte kvůli problémům se spánkem a užitím stimulantů si rozhodíte spíše Váš metabolismus.  Pokud medikaci užíváte delší dobu, tak máte vytvořenou v těle hladinu účinné látky. Bude to trvat pár dní než tato hladina klesne.
Užitím pervitinu či kokainu si můžete naopak zkomplikovat Váš psychický stav- problémy se spánkem, propad nálady, ale má to také vliv na fyzické obtíže- poškození srdce, jater, křeče. Současná konzumace látek se vůbec nedoporučuje k možným rizikům srdečního selhání, epileptickým záchvatům. To, kdy by bylo vhodné užít kokain, pervitin či alkohol s časovou prolukou od Vaší medikace, je individuální záležitost a nejsem tedy schopná Vám dát jasnou informaci. Neznám celou situaci okolo Vašeho užívání léků, délku, množství a další potřebné informace.
Určitě Vám nedoporučuji užití jakýchkoliv látek při současném užívání medikace. Pokud byste chtěl vysadit musí to být s větším odstupem času, ale to pak riskujete obtíže po vysazení léků. U některých při dlouhodobém užívání mohou vzniknout po vysazení i abstinenční příznaky. Proto bych Vám doporučila případně si promluvit o svém záměru s psychiatrem, který Vám léky předepisuje, pokud už něco takové chcete podniknout.
Za poradnu
HS